De laatste dagen, warm,warm,heet

1 juli 2015 - Steinbach-Hallenberg, Duitsland

Woensdag 1 juli

Nog maar twee dagen en dan zit het er alweer voor ons op. De dagen vliegen voorbij. Het wordt ook steeds warmer en warmer. Wat een verschil met twee weken geleden op de fiets. Het was toen eigenlijk te koud en nu weer te warm. Een Nederlander moet altijd toch wel iets kunnen klagen over het weer.
Vandaag pakken we onze zwemspullen in de tas, want ergens onderweg moeten we een meertje tegenkomen, op weg naar Bad Salzungen.
Dit is de plaats die wij vandaag willen gaan bezoeken. Bad Salzungen is een kuuroord en heeft een geweldig mooi gradierwerk. Dit gradierwerk bestaat uit twee delen, een oostkant en een westkant. De oostkant is gesloten en vanaf vandaag worden er restauratiewerkzaamheden uitgevoerd. Wij besluiten om hier een keer gebruik te gaan maken van de sauna en het zwembad, als wij nog een keer weer hier naar toe rijden.
Midden in het stadje ligt een groot meer, de Burgsee. Het is er mooi rustig en heerlijk hier even aan de waterkant gezeten om een paar mooie foto's te maken.
Terug naar de auto lopen we nog even langs een winkeltje. Hier vinden we dan eindelijk de kadootjes, die wij gaan kopen voor onze Femke, Lisanne, Esmee en Tristan.
Na het bezoek aan dit mooie plaatsje rijden we dan naar het meertje in de buurt van Immelborn om hier nog even heerlijk af te koelen. Marja in het water en ik met een lekker koel biertje. Verschil moet er zijn, maar allebei even lekker. Terwijl we genieten van het biertje en de sinaasappelsap valt het ons op dat er in Thuringen toch wel veel extreme gezette mensen rondlopen. Zou dit kunnen komen door het eten van veel Thuringer braadworsten?
Voordat we weer naar huis rijden moeten er nog weer de nodige inkopen worden gedaan. Bij de Aldi dus weer even stoppen voor vlees voor de barbecue, sla, wijn etc. Eindelijk wordt er ook weer eens een kaartje gelegd. Wat heb ik dit gemist.

Donderdag 2 juli

Fris en fruitig beginnen we aan onze laatste dag in het mooie huis van Jopy. Een dag om alles weer een beetje op te ruimen, maar dan wel heel langzaam. De temperatuur is vroeg in de morgen al behoorlijk opgelopen.
Nog een laatste keer uitgebreid ontbijten met een lekker gekookt eitje.
De rest van de dag besluiten we lekker rustig aan te doen. Een koude douche nemen en dan weer even in de zon. Zo kom je de dag wel door.