fietsen op een gedeelte van de Mommelsteinroute

26 juni 2015 - Schmalkalden, Duitsland

Vrijdag 26 juni

De ochtendzon liet zich deze dag goed zien. We kunnen heerlijk buiten ontbijten. Vandaag gaan we een fietstocht maken en wel een gedeelte van de Mommelsteinroute. Deze route is de fietsroute van Wernshausen naar  Rennsteig Grenswiese, een totale afstand van 32,5 km. Wij hebben gekozen voor het verharde gedeelte van deze route en wel van Schmalkalden naar Bahnhof Auwallenburg. Schmalkalden ligt op 292 mtr. hoogte en Auwallenburg ligt op 549,5 mtr. hoogte. Het is een mooie dag om deze route te fietsen. De fietsen achter op de auto en toen naar Scmalkalden gereden. De auto geparkeerd tegenover de Lidl en daarna op pad met onze fietsen. De Mommelsteinroute-Radweg is snel gevonden. Het is een oud spoorwegbaantje wat nu geschikt is gemaakt voor de fietsers. Een mooie route, vooral op het laatst. Je fietst midden door de geweldige natuur met zijn bossen en heuvels.
De weg terug is nog mooier, want dat gaat alleen maar bergaf. Terug bij de auto gaan we bij de Lidl nog even onze boodschappen voor deze dag doen.
Terug bij ons huis kunnen we nog heerlijk genieten van de zon. De schaapskudde trekt weer voorbij en het klinkt gek, maar het begint voor ons al normaal te worden.
's Avonds zitten we heerlijk bij het kampvuurtje, ons cadeau voor Jopy.