Fietsen langs de Werra

29 juni 2015 - Steinbach-Hallenberg, Duitsland

Maandag 29 juni

Vandaag gaan we weer fietsen. We fietsen een etappe van de Werraroute. De fietsen zetten we eerst achter op de auto en rijden naar de Bahnhof in Wernshausen. Hier pakken we de trein naar Themar, een klein plaatsje uit de 9e eeuw aan de Werra en dit ligt zo'n 60 kilometer van Wernshausen. Vanaf Themar fietsen we weer terug langs de Werra naar de plek waar onze auto staat. Een hele mooie route langs diverse kleine dorpjes en stadjes. Onderweg hebben we nog even gesproken met een aardige mevrouw en zij verteld ons alles over de feestjes die overal hier in de buurt dit weekend zijn gehouden. Zij nodigt ons uit om in de maand december nog eens terug te komen naar haar dorp, want dan is het ook weer feest.
Onderweg fietsen we ook nog door de mooie stad Meiningen. Een echte Fachwerkbaustad. Het ene huis is nog mooier dan het andere.
Na een lekker ijsje te hebben gegeten fietsen we weer verder. IJsjes zijn trouwens in Duitsland niet duur te noemen en een bolletje mag gerust een bol worden genoemd.
Na zestig kilometer te hebben gefietst komen we weer terug bij onze auto en rijden weer terug naar Steinbach. Bij de Aldi gaan we nog even boodschappen doen voor de barbecue van deze avond. Vanavond gaan we de echte Thuringer Rostbratwurst een proberen. Het schijnt trouwens dat elke plaats zijn eigen karakteristieke braadworst heeft. Elke braadworst smaakt verschillend, dit heeft te maken met welke kruiden de slager er in verwerkt.
Terug bij ons huis wordt de fles rosé koud gezet en we gaan ons eerst even douchen na alle fietsinspanningen van deze dag.
De avond brengen we buiten bij het haardvuur door onder genot van een lekkere barbecue.