Eerste dagen in Steinbach-Hallenberg

22 juni 2015 - Steinbach-Hallenberg, Duitsland

Maandag 21 juni

De eerste dag in het huis van Jopy begint een beetje fris. We gaan samen naar het dorp om inkopen te doen voor het ontbijt en nog meer. We gaan naar de Edeka en de Aldi. Terug in ons onderkomen gaan we alles klaar maken voor ons verblijf de komende twee weken. Marja gaat de was doen en daarna gaan we onze andere beenspieren gebruiken voor een wandeling rond de Arzberg. Na driekwart van de route ,nemen we het verkeerde pad. Gelukkig vinden we wilde aardbeien om ons in leven te houden. Na een steile afdaling vinden we toch weer de juiste route terug naar ons huis. 's Avonds is het nog steeds een beetje fris en we besluiten de kachel aan te steken. Heerlijk voor de kachel kijken naar de Nederlandse zender BVN, via de laptop.

Dinsdag 22 juni

Vandaag begon de dag nog frisser, nl. 6 graden. Na het ontbijt rommelen we wat rond het huis, onkruid weg steken, fietsen poetsen, de schommel op gehangen voor de kleinkinderen die in augustus hier vakantie komen vieren, etc, etc.
Dieter komt even kennis maken en naar de lengte van het gras kijken, vandaag kan er niet gemaaid worden, er vallen nl geregeld buien .
We hebben namens Jacqueline, Maurice ,Femke, Lisanne en ons een cadeau gekocht voor Jopy nl een terrashaard, deze hebben we smiddags in elkaar gezet. Het is dat wij een mooie vuurschaal  thuis hebben anders wilden wij ook wel zo'n haard hebben.
S'Avonds opnieuw van de kachel genoten.