De kop is eraf

10 juni 2015 - Ruurlo, Nederland

Vanmorgen waren we al vroeg wakker, want we gaan vandaag voor de eerste dag fietsen. We willen graag de fietsroute van Millingen aan de Rijn naar Praag fietsen en in het mooie plaatsje Steinbach-Hallenberg gaan stoppen. In deze plaats heeft Marja's zus een vakantiewoning. De afstand vanaf Almelo hier naar toe bedraagt zo'n 750 kilometer. Onderweg komen we wel veel mooie plekken tegen, dus een rustdag gaan we zeker plannen.
Na een goed ontbijt gaan we alles op de fiets pakken en natuurlijk even checken of alles is uitgeschakeld, wat betreft de elektriciteit. Het laatste is of alles is afgesloten.
Na afscheid te hebben genomen van onze buren kan onze reis eindelijk beginnen. De route gaat in eerste instantie via Usselo, want daar nemen we nog even afscheid van Marja's vader. Hij zal ons in ieder geval vier weken moeten missen.
Bij kasteel Twickel nemen we ons eerste kopje koffie. We komen een oud collega van Marja tegen en wel Ico Jongerden. Hij heeft al jaren zijn eigen bedrijf op het gebied van recreatie etc. Via Oele gaat de weg verder naar Usselo. Het kopje koffie staat hier op ons te wachten. De laatste opmerkingen nog even aangehoord en daarna via het Buurserzand en de LF 4b richting Ruurlo. Hier ligt onze eerste overnachtingsplek. Een leuke SVR camping, midden in de zon. Na een lekkere douche fietsen we even naar het centrum van deze plaats. We zijn hier vroeger ook eens geweest met onze kinderen. Op een terras trakteren wij ons op een lekker biertje en een glas rosé.
De boodschappen halen we bij de coop, alles voor de macaroni. Het blijkt dat het kasteeltje grondig wordt gerestaureerd. Voorheen was dit een mooie trouwlocatie en nu wordt het verbouwd voor een museum.
Terug op de camping gaan we onze maaltijd koken, zoals gezegd macaroni alla Bert. Het smaakte grandioos goed.
De avondzon blijft nog lang aanwezig en geeft ons weer nieuwe kracht om morgen weer een nieuwe etappe te fietsen.

1. Jacqueline:
    10 juni 2015
    Jullie zaten op het terras bij de luifel, haha. Esther (zit na mij in het orkest) komt daarvandaan. Veel plezier, ik lees vanavond eceb in alle rust jullie verslag.
  2. Herman Roetgerink:
    11 juni 2015
    Leuk zo'n reisverhaal. Ik zal je blog de komende dagen en weken volgen. Geniet van de reis dan genieten wij mee!
  3. Pa:
    11 juni 2015
    E
    Sorrie het ging weer verkeert.opnieuw proberen. Ik vond het een leukverhaal
    En de foto was zeer geslaagd .Hoe maak je de macaronie klaar? Dank zij Begi is het mij gelukt.