Langs de Werra

19 juni 2015 - Eschwege, Duitsland

De afgelopen nacht hebben we het niet helemaal droog kunnen worden, maar eigenlijk is het wel lekker slapen als de regen op de tent tikt. Koud hebben we het niet gehad, maar we verlangen nu eigenlijk toch wel een beetje naar mooi zomerweer. De komende dagen zit het er nog niet in, maar we blijven moed houden. We nemen afscheid van onze vrienden van een dag.
Vandaag fietsen we weer verder naar onze eindbestemming Eschwege. De route hier naar toe was een geweldig mooie tocht langs de mooie rivier de Werra met al zijn schilderachtige plaatsjes met veel vakwerkbouw. Hoe zuidelijker we komen hoe rijper de kersen gaan worden. Eindelijk kunnen we nu de kersen gaan plukken er er heerlijk van eten. We komen door de mooie dubbelstad Bad Sooden en Allendorf. In deze plaats komen we weer een mooi gradierwerk tegen. Bad Sooden ligt op de grens van de twee Duitslanden, zoals die er waren tot 18 november 1999 en is een mooie kuurplaats. Van heinde en verre komen hier voornamelijk oude mensen kuren.
In de middag komen we dan in Eschwege. Dit is toch wel en behoorlijke plaats met alle nodige voorzieningen. De camping is snel gevonden en op het moment dat we ons inschrijven gaat het regenen. Tussen de buien door zetten we onze tent op en gaan daarna de stad bezoeken. Omdat het toch af en toe regent, besluiten we om lekker te gaan eten in dit stadje. De avond brengen we door in een ruimte op de camping en we kunnen zowaar nog televisie kijken.