op weg naar de parel van de Weser

18 juni 2015 - Hann. Münden, Duitsland

De afgelopen nacht heeft het regelmatig geregend en ook vanmorgen is het nog steeds druilerig te noemen. We moeten onze tent nat inpakken, want het is geen wachten op droog weer. We kunnen wel heerlijk ontbijten onder een overkapping op de camping.
We nemen afscheid van het mooie stadje Bad Karlshafen en fietsen in de richting van ons volgende einddoel: Hann.Munden. Het is weer een mooie tocht en onderweg begint het weer op het klaren. Het is vandaag jasje aan, jasje uit.
Via het plaatsje Oedelsheim komen we in Bursfelde, hier bezoeken we een Benedictijner klooster , we verzamelen toch een stempel ook al gaan we niet naar Santiago. Hierna komen we in de middag aan in Hann. Munden. Dit plaatsje is een juweeltje in het Weserbergland en ligt schitterend in de driehoek waar de Fulda en de Werra samenkomen en verder gaan als de Weser. De camping ligt fraai midden tussen deze drie rivieren. Fascinerend is het historische stadscentrum met al zijn vakwerkhuizen uit de zestiende eeuw. De restanten van een vestingmuur met uitkijktoren herinneren aan een rijk verleden.
Een bekende persoonlijkheid in deze plaats is de wonderdokter Andreas Eisenbart, van galstenen tot kiespijn, het maakte deze koddige wonderdokter niets uit, hij had voor iedereen een medicijn.
Een mooie plaats om te overnachten. In eerste instantie hadden we het idee om hier te blijven voor een rustdag. Op de camping komen we nog een echtpaar tegen die uit Praag zijn komen fietsen en nu dus op weg naar huis zijn. Met hun drinken we gezellig een biertje en een glaasje wijn op een terras.
Op de camping hebben ze zelfs een aparte keuken om te kunnen koken en daar maken wij dankbaar gebruik van. Vanavond staat er macaroni op de menulijst.
De avond blijven we lekker in ons warme onderkomen. We hebben gezellig gekletst met het echtpaar uit Amersfoort en een Duits echtpaar met hond. Er is heel wat afgelachen ,vooral de Duitse man bracht alles met zijn droge humor. Het is een vakantie van uitersten tot nu toe. Van bijna 32 graden naar 13 graden. Droog weer, zonnig weer, maar ook regen. Het behoort allemaal tot onze fietsvakantie van dit jaar.

1. Jopy ten Cate:
    19 juni 2015
    Nieuwe fiets? Wel heel 'Hollands'. Mooie foto's. Het bezoeken van de stad meer dan waard. Veel plezier nog.
    Wanneer verwacht je over te zijn?
  2. Bert Vlaskamp:
    19 juni 2015
    Hoi Jopy, onze fietsreis gaat als een speer, wij verwachten komende maandag of dinsdag over te zijn.
    Als we over zijn gaan we jouw even bellen.
  3. Pa:
    20 juni 2015
    Leuk jullie mailtjes. Gisteren ook met Jopy de foto,s bekeken, ik krijg de indruk dat jullie ontmoeting met andere toeristen een extra dimensie geven aan jullie fietstocht. Zoals een biertje en een wijntje, Pa