Is het zomer of winter

20 juni 2015 - Gerstungen, Duitsland

Gisteravond lagen we al vroeg in ons mandje en daarom kon de dag vanmorgen op tijd beginnen. Alles weer snel ingepakt en nog even gekletst met onze Duitse buren op de camping. Ook hun zijn op de fiets en wel op weg naar de Oostzee in Noord Duitsland. Wij vertelden hun dat wij gisteravond toch wel lekker warm hebben gezeten in een ruimte achter de receptie van de camping. Het bleek dat de receptioniste van de camping hun dit had verboden. Ze waren des duivels op deze tante  en zouden haar bestimmt de les gaan lezen. Wij hebben er niet meer op gewacht en hebben onze broodjes gehaald om ze onder weg ergens te gaan opeten, maar het blijft maar bitterkoud en geen goed onderkomen voor een ontbijtje, totdat we in het kleine plaatsje Aue komen. Bij het binnenfietsen van dit plaatsje zien we een fruitteler met heerlijke aardbeien. We besluiten om aardbeien te kopen en dit hier te gaan opeten. Er is een leuk onderkomen bij ,alleen de aardbeien zijn allemaal al verkocht voor deze dag. De mamma van deze winkel heeft een oplossing, wij mogen zelf een paar aardbeien gaan plukken voor ons broodje en dat laten wij ons geen twee keer zeggen. Wij hebben hier heerlijk ontbeten met een broodje en heerlijke aardbeien. Via mooie kleine stadjes en dorpjes langs de Werra gaat de tocht verder. Onderweg komen we nog een fietser tegen uit de omgeving van Eindhoven. Hij fiets wel helemaal naar Praag. Hij fietst per dag zo'n 100 tot 120 km. Voor ons teveel en wij laten hem met alle plezier voorgaan. Normaal moet het naarmate de dag vordert een beetje warmer gaan worden, maar deze dag wordt het alleen maar frisser. De fietstocht gaat verder en we komen uiteindelijk in een mooi plaatsje: Gerstungen. We hadden al besloten om de nacht door te gaan brengen in een pension en in dit plaatsje vinden we dan ook een heel mooi onderkomen, pension Wolf. Een aparte slaapkamer en en een woonkamer. Na ons te hebben opgefrist gaan we het dorp bezoeken. Er is voor dit weekend een feest georganiseerd door de plaatselijke Feuerwehr. We lopen even over het feestterrein.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl